Gluonu

Un gluonu (da a parola inglesa "glue", chì significheghja "incodda") hè una particula elementaria chì agisci com'è una particula midiatrici in l'interazzioni forti trà quark, analoga à u futonu in l'interazzioni elettrumagnetica trà dui particuli carchi.[1] In altri termini, i gluoni incoddani i quark trà eddi, furmendu cusì adroni, com'è i prutona è i neutrona.

Diagramma di Feynman

In u cuntestu tecnicu di a crumudinamica quantica, i gluoni sò busoni vitturiali di stazza chì intaragiscini incù i particuli carchi. Com'è i gluoni pussedini ancu una carica di culori, intaragiscini trà eddi. Quissa i sfarinzieghja da i futoni chì, bnch'eddi intaragischini incù particuli carchi, sò neutri. U fattu chì i mediatori di l'interazzioni ci participeghjani hè l'unu di i fattori chì facini di a crumudinamica una tiuria più cumplicata ch'è l'eluttrudinamica quantica.

T'ani una carica elettrica nulla, un'elicità 1 è sò di solitu supposti avè una massa nulla. Com'eddi sò busoni vitturiali di stazza, t'ani un spin uguali à 1. U so statu liatu hè chjamatu boccia di vischju.

  1. 'Ss'articulu pruveni in parti da a wikipedia in talianu.

From Wikipedia, the free encyclopedia · View on Wikipedia

Developed by Nelliwinne